2007. augusztus 24.

Haszon

A mai délutánomból kb. 2 órát szántam arra, hogy megvalósítsam a régi tervemet és készítsek egy komposztálót a kertbe. Az utóbbi időben egyre inkább kezd elhatalmasodni rajtam a környezettudatos életmód kényszere (már a kocsit is majdnem gazdaságosabbra cseréltem, rettenet!), aminek az egyik legjellemzőbb pontja, hogy nem szívesen szaporítom a szemetet olyan dolgokkal amit akár újra is hasznosíthatnák. Az egyik ilyen a kerti hulladék (fű, rothadt gyümölcs, stb), amit ha elkezdünk gyűjteni - 2 év alatt - tápanyagban gazdag, érett komposztot nyerhetünk. Mindezt minimális energiaráfordítással.
Mivel a komposztot a gyűjtés utáni éven állni hagyjuk a tökéletes eredmény érdekében ezért jövőre csinálni fogok egy másikat is. Megcsinálhattam volna most is a kettőt, de ráérünk, és így ennek a tapasztalatit felhasználva a másik még jobb lehet. (Tartósság, méret stb szempontjából)
A készítéshez az új szögeket leszámítva, csak a ház körül megtalálható faanyagot használtam fel. Ennek megfelelően 80%-ban használt laminált parkettából készült, ami lehet nem lesz szerencsés nagy mennyiségű csapadék esetében, de bízom benne kibír minimum két évet. Különleges szerszámokra sincsen szükség, kalapács kell, fűrész, más nem nagyon. Ha valaki nem túl béna, a derékszögek, és a lécek távolságai is megfelelően pontosak lesznek szemre. Az építmény stabil lett, látványra is kellemesen illeszkedik az udvarba.
Ajánlom mindenkinek akikenek kertje van, hogy szánjon rá egy délutánt az életéből és barkácsoljon magának egyet, nagy hasznát fogja látni!

Nincsenek megjegyzések: